Realisaties
Fivari-Mobile in Disneyland Parijs
Ik ga morgen naar Disneyland. Alhoewel er net een supercharger is geopend vlakbij Disneyland, had ik gewoon ook graag geladen op de parking van Disneyland.
Lees meer
Ik lees een hoop problemen ivm Tesla's. Dat is gewoon het Franse probleem van de neuter en de fase die omgewisseld zijn? Ik heb enkel de meegeleverde lader, en een fivari lader, kan die laatste dat probleem oplossen of moet ik echt een Franse lader hebben? De laadpalen hebben een klassieke Schuko aansluiting. Ik heb de Schuko naar rode stekker verloop voor de Fivari lader... maar die wisselt de neuter en de fase niet om, of doet de lader dit zelf?
Lees alles
Fivari-Mobile mee op WaveTrophy 2017
Met team DurableDutch
The Fivari charger is a core accessoire in both Harm’s and mine Renault ZOE. So obvious that it’s going to the Wave with us as well.
Lees meer
We expect to find a lot of Type2/Mennekes charge points, but with about a 120 participants, you can expect to find a lot charge points occupied. No problem for ZOE because she’s able to charge at various levels of AC. That’s the juice that’s coming from you’re socket at home or from the blue or red connectors widely spread around the country on campsites or workshops. So no DC, that’s wat most EV’s want to have when charging. For home charging these EV’s are equipped with 1 option for AC-charging, mostly something slow like 3,5kW single fase. For DC-charging you would need additional equipment in your charge point. ZOE has this equipment on board; the Chameleon-unit, and can do AC-charging on 3,5kW, 7, 11, 22 and 43kW, single or triple fase. Whatever is available, ZOE will charge, with help of our Fivari charger when no Mennekes connection is at hand and we need the available connectors.
Origin
Fivari OpenEVSE lader
Niels Thijsen
Een optie om een elektrisch voertuig op te laden is naast de commerciele oplossingen ook als open source verkrijgbaar.
Lees meer
Via het Open EVSE project (Open Electronic Vehicle Supply Equipment) is een praktische oplossing op basis van een microcontroller ook voorhanden. Mijn belgische contact, Filip van Rickstal, heeft voor een vriend en nu ook voor mij een dergelijke laadoplossing gebouwd dankzij het Renault Zoe forum.
Lees alles
Eerste Fivari-Smart op Nederlandse bodem
Bij Paul
Heren,
Bedankt voor deze lovende woorden. De service hoort erbij, ook al is die omwille van de relatief grote afstanden tot de meeste Nederlandse klanten niet altijd evident. We proberen dan eea te combineren.
Lees meer
Bij Paul werd inderdaad de eerste Fivari SMART op Nederlandse bodem geïnstalleerd. De situatie bij Paul is voor heel wat van jullie erg herkenbaar. Hij heeft momenteel, omwille van de Tesla, een 3x35A aansluiting en dan nog was het nodig op te letten bij het laden aan hoger vermogen, waardoor de laadstroom dan maar permanent beperkt werd.
Lees alles
Harm Otten naar Noorwegen
Mobiele occasionele lader met vaste kabel
Twee jaar geleden ging ik voor het eerst met mijn 100% elektrische Renault Zoe al naar Zwitserland. 900km enkele reis was toen een hele uitdaging omdat er nog geen snelladers waren. Ik was al blij als er op de route een semi-snellader (22kW) stond. Hierdoor kon ik per dag niet meer dan 350km rijden.
Lees meer
Het jaar daarop waren er enkele snelladers en was het mogelijk om een hele rondreis van bijna 2400km door Zwitserland te maken. Dit jaar heb ik de lat weer een stuk hoger gelegd, en is de heenreis al 2000km! Nu zal ik grotendeels gebruik maken van snelladers, en per dag 550km afleggen. Zeven verschillende laadpasjes of Apps op de telefoon zijn geregeld. Hopelijk doen ze het allemaal, want de meeste heb ik niet kunnen testen. Verder zal ik bij deze reis geen gebruik maken van veerboten, maar geheel via bruggen in Denemarken en Zweden naar Geiranger (Noorwegen) rijden, waar ik op deze prachtige locatie o.a. het 20 jarig bestaan van de Noorse elektrische autovereniging zal bijwonen.
Lees alles
Harm Otten naar Zwitserland
Mobiele occasionele lader met vaste kabel
Vorig jaar ben ik al met mijn 100% elektrische Renault Zoe naar Zwitserland geweest. Dit was mij erg goed bevallen, maar dit jaar heb ik de lat hoger gelegd en een hele rondreis door Zwitserland gepland.
Lees meer
Hierbij kom ik op plekken waar ik nog niet eerder ben geweest, en ook rijd ik diverse hoge passen over, soms op trajecten waar vrijwel geen oplaadpunten zijn! Ondanks dat het opladen niet overal goed gaat, weet ik toch telkens op mijn bestemming aan te komen.
Lees alles
Simon Smidt
Oplossing voor het neuterprobleem, thuislader en voor onderweg
Aangezien ik slachtoffer ben van het Belgische Neuter probleem kan ik met de Tesla UMC thuis niet laden. Een van de mogelijke oplossingen daarvoor is gebruik te maken van een mobiele lader.
Lees meer
De JuiceBooster 1 is daar een goede oplossing voor, maar aangezien de JuiceBooster 2 binnenkort te verkrijgen is ging daar mijn voorkeur naar uit. Ik heb mij sinds de eerste berichten over de JB2 min of meer opgeworpen als de organisator van een groupbuy. De laatste berichten zijn dat ie in april geleverd zou gaan worden. Dit duurt mij te lang, daarom heb ik de mobiele lader van ons medeforumlid Fivari aangeschaft.
Lees alles